כל סיעת 'יש עתיד' ויתרה על תוספת השכר, אף לא ח"כ חרדי אחד מוותר

משה נתנאל 3 Comment on כל סיעת 'יש עתיד' ויתרה על תוספת השכר, אף לא ח"כ חרדי אחד מוותר
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחרי הדיבורים הגדולים – הגיעה שעת המבחן. הכנסת אישרה היום בקריאה שנייה ושלישית את הצעתו של ח"כ דוד ביטן, הקובעת כי חברי כנסת יוכלו לוותר על קבלת תוספת לשכרם, המתעדכן מדי שנה. ע"פ ההצעה, ח"כ שייבחר בכך, יוכל להודיע לחשב הכנסת, החלטה שתהיה תקפה למשך שנה.

בחדשות 2 הרימו את הכפפה, ויצאו במשאל זריז לכל 91 החכי"ם (שכרם של השרים וסגניהם לא צפוי להתעדכן). 3 חברים בלבד הצהירו נחרצות כי לא יוותרו. 33 חברים הודיעו כי יוותרו על תוספות השכר.

החכי"ם שהודיעות על הוויתור הם: דוד ביטן, דוד אמסלם, אבי דיכטר, יואב קיש, יצחק (בוז'י) הרצוג, שלי יחימוביץ', מרב מיכאלי, יוסי יונה, אייל בן ראובן, קסניה סבטלובה, עמר בר לב, יואל חסון, חיליק בר, מיקי רוזנטל, איציק שמולי, זוהיר בהלול, יאיר לפיד, יעל גרמן, מאיר כהן, יעקב פרי, עפר שלח, חיים ילין, קארין אלהרר, יואל רזבוזוב, עליזה לביא, מיקי לוי, אלעזר שטרן, אלי אלאלוף, רועי פולקמן, יפעת שאשא ביטון, אלי כהן, טלי פלוסקוב, מוטי יוגב.

19 חכי"ם הודיעו כי ייקחו את תוספת השכר ויעבירו אותה לצדקה, ושאר החכי"ם טרם השיבו לפניית הערוץ, או שטרם הספיקו לעסוק בנושא.

יצוין כי ברשימת המוותרים נמצאים כל חברי סיעת "יש עתיד" שהודיעו במכתב משותף על החלטתם. לעומת זאת, עד כה לא הודיע אף ח"כ חרדי על הוויתור.

12391077_1052333061491711_2631980491598619474_n

אחד מהבודדים שמביע בגלוי קורת רוח מהתוספת הנכבדה, הנו ח"כ מנחם אליעזר מוזס. ויש לו גם טיעון מנצח: אני אבא לעשרה ילדים ויש לי עשרות נכדים ונינים. יש גם מחויבות לחברים ולשמחות של ידידים ומה לא".

ואם עוד לא השתכנעתם, הנה טיעון נוסף מבית היוצר של מוזס: "בית עם משפחה ברוכת ילדים אינו דומה למי שיש לו ילד אחד וחיית מחמד. גם למשפחות האלה יש הוצאות, אבל לא הוצאות כמו של משפחה מרובת ילדים".



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    מדובר בדמגוגיה זולה
    החכי"ם הלא חרדים בחרו בויתור על תוספת בסך הכל כמו כל השקעה עסקית
    לקדם את הרייטינג שלהם ובכך לנסות להבטיח את עתידם הפוליטי יותר לאורך זמן
    כי אין להם שום דבר אחר למכור
    החכי"ם החרדים לא זקוקים לכזה סוג של מעשה פופוליסטי כי הם נבחנים
    במבחן האידאלוגי של ציבור הרבה יותר אידאולוגי מעמיק וביקורתי
    שמחפש את התוצאות המהותיות שחשובות לו ולא את הסמנטיקה הרדודה
    חבר כנסת חרדי שנלחם על חוק השבת, מניעת גיורים שלא על פי ההלכה
    ודאגה לשוויון זכויות לצבור בוחריו שעדיין מופלה קשות למשל בתקצוב למוסדות חינוך ותנאי עובדי ההוראה מול הרבה גורמים לעומתיים להכעיסניקים, ועובד הוא קשה עשרות מונים
    ואם הוא באמת עושה את עבודתו במסירות אנחנו מפרגנים לו גם תוספת במשכורת

  2. 2

    אכן כך.
    מהחכי"ם החרדיים לא מצופה שיוותרו, הם בשונה מעמיתיהם הפופוליסטים, עובדים!

  3. 1

    כל הח"כים החרדים נתנו עוד לפני התוספת ועוד לפני שהיו ח"כים, ונותנים גם היום, מעשר כספים כהלכה, ויש כאלו גם חומש (20% ! ) בלי רעש וצלצולים. על יש עתיד נאמר "איסתרא בלגינא- קיש קיש קריא" כשהכלי מלא מטבעות אינו משמיע צלצולים אך כשהוא ריק ויש בו מטבע אחת, היא קופצת ממקום למקום ועושה הרבה רעש. לאור האמור אני מציע הצעה שסיכוייה קלושים, שכל הח"כים יצטרכו להעביר את דיווחיהם לרשות המיסים דרך משרד רו"ח אחד ובסוף כל שנה יתפרסמו נתוני הכנסותיהם ותרומותיהם של הח"כים. "יש עתיד" אתם בעד?